تلورانس وزنی به نفع صاحبان کالا اصلاح شد

ترخیص کالا از گمرک

کالاهای وارداتی

تلورانس وزنی به نفع صاحبان کالا اصلاح شد.

💎 مبنای محاسبه تلورانس وزنی، وزن کل ثبت سفارش شد نه وزن هر محموله .

💎 تلورانس اختلاف ارزش تا ۷ درصد به نفع صاحبان کالا تغییر کرد.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران با بیان این خبر در خصوص پیشنهادات گمرک و مصوبات ستاد تنظیم بازار، اعلام کرد:

با عنایت به مشکلات متعدد مربوط به رفع تعهدات ارزی ناشی از اخــــتلاف وزن پروانه های وارداتی و به منظور تسهیل در تجارت فرامرزی مقرر شد، وزارت صنعت، معدن و تجارت،گمرک و بانک مرکزی ، نسبت به پذیرش تلورانس وزنی ۱/۵ درصد برای «کالاهای فله و کالاهای اساسی و ضروری» مشمول دریافت ارز ترجیحی (گروه یک کالائی) که بصورت فله یا کانتینری وارد می شوند، اقدام نمایند

و درخصوص سایر کالاها از جمله کالاهای اساسی مشمول گروه ۲۱، حداکثر ۳ درصد تلورانس وزنی، قابل پذیرش بوده و ملاک رسیدگی قرار گیرد.

💎 مبنای محاسبه تلورانس وزنی، وزن کل ثبت سفارش شد نه وزن هر محموله

✍🏻 مهرداد جمال ارونقی افزود: در خصوص رفع تعهد ارزی کالاهایی که معیار اقدام، وزن کالا می باشد به گمرک و بانک مرکزی اختیار داده شد تا نسبت به محاسبه  تلورانس وزنی، با درنظر گرفتن ثبت سفارش اقدام نمایند و چنانچه تلورانس وزنی بر اساس وزن کل ثبت سفارش باشد، در مجموع، مورد پذیرش بوده و ملاک اقدام و اجرا برای بانک مرکزی خواهد بود.

 

✍🏻 معاون امور گمرکی گمرک کشور تصریح کرد: پیرو تصمیمات قبلی کارگروه تنظیم بازار در خصوص بیش‌بود یازده قلم کالاهای اساسی و ضروری، گمرک ج.ا.ا مجاز گردید.

در بررسی ارزش یازده قلم کالای اساسی و ضروری معادل ۵ درصد بیشتر از ارزش های متوسط ابلاغی را اعمال نموده و چنانچه در بررسی پرونده های اختلافی، میزان بیش بود ارزش، بیش از ۵ درصد و تا ۷ درصد باشد بایستی پس از کسر ۵ درصد، مابقی را بعنوان بیش بود تلقی و لحاظ نماید.

باید به این نکته توجه کرد که پس از تعدیلات اعلام شده، بیش بود ارزش های بالاتر از ۷ درصد، بدون کسر ۵ یا ۷ درصد اعلام شده، بصورت کامل مبنای محاسبه قرار خواهد گرفت.

💎 پذیرش درخواست ترانزیت خارجی در گمرک بوشهر بدون ثبت سفارش

✍🏻 ارونقی در ادامه خاطرنشان کرد: در راستای پیشنهادات ارائه شده از سوی مراجع ذیربط در استان بوشهر، به گمرک این اختیار داده شد

تا با درخواست صاحبان کالا های دارای اولویت ارزی ۱ ، ۲۱ ، ۲۲ ، ۲۳ و ۲۴  بر ترانزیت خارجی این کالاها بدون مطالبه ثبت سفارش با اخذ تضامین لازم ، تحت رویه “ترانزیت خارجی”اقدام وکنترلهای لازم را در این خصوص انجام دهد تا از رسوب کالا در مناطق ویژه اقتصادی واماکن گمرک جلوگیری شود.

💎 متروکه نشدن کالاهای اساسی به زودی بررسی می شود

✍🏻 به گفته ارونقی، موضوع متروکه شدن کالاهای اساسی درگمرکات کشور متاثر از مصوبات وبخشنامه های صادر شده مطرح ومقرر شد جلسه ای با محوریت معاونت بازرگانی داخلی ودستگاههای ذیربط تشکیل و راهکارهای  اجرائی برای تصمیم گیری به جلسات آتی کارگروه ستاد تنظیم بازار ارائه شود.

💎 کالاهای گروه ۲۷ ممنوعه در آستانه تصمیم گیری نهایی

✍🏻 معاون فنی گمرک ایران با اشاره به گزارش گمرک ایران مبنی بر در آستانه فساد قرار گرفتن کالاهای مشمول گروه ۲۷ موجود در بنادر و گمرکات کشور که دارای اولویت ارزی غیرفعال هستند گفت:

در این زمینه هم  مقرر شد جلسه ای با مسئولیت دفتر مقررات صادرات و واردات و با حضور بانک مرکزی، گمرک ج.ا.ا، دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار  تشکیل و با سازو کار قانونی اقدام لازم بعمل آید.

مشاهده قبلی

بخشنامه – شماره : “۲۴۲/۱۴۵۹۹۱۷”رفع ممنوعیت صادرات صابون رختشویی ذیل ردیف تعرفه ۳۴۰۱۱۱۵۰ ▪️صادرات صرفاً توسط واحد‌های تولیدی بلامانع است

مشاهده بعدی

پایانه مرزی ملیک جایگزین دوغان شد/ ورود کالای ایرانی به افغانستان برای یک هفته متوقف شد

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .