خبر فوری امروز/ دلار ۴۲۰۰ تومانی ماندگار شد

نرخ ارز

نرخ ارز

در روز تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۰ به مجلس سخنگو ستاد بودجه ۱۴۰۰ سازمان برنامه‌وبودجه کشور، گفت که ارز ۴۲۰۰ تومانی دولتی از بودجه حذف شده است.

اما همان روز رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد که دلار ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی در نظر گرفته شده، اما چنانچه شرایط طوری باشد که این ارز حذف شود، یارانه‌ها ۲ تا ۳ برابر می‌شود.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:

از بازگشت بودجه به دولت کراهت داشتیم. اما اصلاحیه آثار مثبتی دارد. وی افزود: برای این‌که تکانه‌ای به بازار کالا و قیمت‌ها وارد نکنیم توافق شد، که در ۶ ماه اول سال آینده ارز ترجیحی(۴۲۰۰ تومانی) را حفظ کنیم.

و بعد ظرف ۶ ماه به گونه‌ای بسترها را آماده کنیم که اگر اقدامی به حذف آن شد تکانه جدیدی به قیمت‌ها وارد نشود.

لایحه بودجه سال آینده در حال حاضر در کمیسیون تلفیق مجلس در حال بررسی است.

رحیم زارع، سخنگوی این کمیسیون به تازگی اعلام کرده که دلار ۴۲۰۰ تومان حذف شده اما دیگر عضو این کمیسیون از ماندگار شدن دلار ترجیحی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گفته زارع، حقوق ورودی همه کالا‌ها برای سال آینده با نرخ ارز ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان محاسبه می‌شود.

حسین گودرزوند چگینی، عضو کمیسیون تلفیق مجلس در خصوص تصمیمات این کمیسیون برای نرخ ارز سال آینده به تجارت‌نیوز گفت که تصمیمات کمیسیون هنوز قطعی نیست و در سال آینده کالاهای اساسی با نرخ ۴۲۰۰ تومان وارد می‌شود.

مشاهده قبلی

بخشنامه – شماره : “۲۴۳/۱۴۶۷۲۱۶f”تاکید بر رعایت دستورالعمل استرداد حقوق ورودی و تسریع در رسیدگی های موصوف 🔹پیش از صدور حکم استرداد حقوق ورودی و اضافه پرداختی عوارض صادراتی، برگشت ارز حاصل از صادرات استعلام شود

مشاهده بعدی

بخشنامه – شماره : “۲۴۸/۱۴۷۸۷۸۵”ابلاغ ادامه ممنوعیت ورود ماسک تنفسی ذیل ردیف تعرفه ۹۰۲۰۰۰۰۰ بجز ماسک تنفسی صنعتی و اقلام پزشکی

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .