سیاستهای جدید بانک مرکزی در خصوص ارز..

تخصيص ارز

عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی در یادداشتی در اینستاگرام نوشت:

– از نیمه سال ۹۷، بانک مرکزی سیاست ارزی خود را بر مبنای صیانت از ذخایر خود و همزمان تامین منابع لازم برای واردات کالاهای اساسی و دارو قرار داد.

🔺در دو سال گذشته، این سیاست نشان داد که با موفقیت کشور را از میانه بزرگترین جنگ اقتصادی تاریخ به سلامت عبور داد. در این میان فشار زیادی از ناحیه تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی بر مردم عزیزمان وارد شد.

اما اینکه بدون سیاست‌های بانک مرکزی در این دوره، چه سرنوشتی در انتظار متغیرهای اصلی اقتصاد مانند نرخ ارز و تورم بود قابل تصور نیست.

🔺بانک مرکزی همچنان اعتقاد راسخ دارد که نرخ ارز باید توسط سازوکار بازار و مستقل از سیاست‌های مالی و بودجه‌ای تعیین شود و انتظار دارد که با تصحیح انتظارات و تخیله اثر شوک‌های سیاسی،نرخ ارز در مسیر اصلاح توسط ساز و کار بازار قرار گیرد.

🔺بارها گفته‌ام تقویت ارزش پول ملی مهمترین دغدغه بانک مرکزی است و تا به حال نیز تمام تلاش خود را علیرغم برخی مرارت‌ها به‌کار بردم تا نیازهای بودجه‌ای دولت نتواند در این مسیر خدشه زیادی وارد کند.

🔺بازار ارز یک بازار حساس و تخصصی است.

در اولین جلسه حضور در هیئت دولت قبل از انتصاب و در اولین جملات خود از آقای رئیس‌جمهور و اعضای محترم دولت درخواست کردم که اگر به انتصاب اینجانب رأی می‌دهند، با این شرط همراه باشد که در خصوص مسائل ارزی اعلام سیاست‌ها را به بانک مرکزی واگذار کنند و قطعاً این بهترین کمک مسؤلین محترم به بانک مرکزی و نیز ثبات در بازارهای پول و ارز است.

مشاهده قبلی

بخشنامه – شماره : “۲۶۲/۱۵۱۶۲۲۹”نحوه تعیین ارزش صادراتی فرآورده های نفتی 🔹در خصوص فرآورده های نفتی عرضه شده در رینگ صادراتی بورس کالا و انرژی ارزش صادراتی EXW مندرج در حواله بورس ملاک عمل می باشد. 🔹در صورت عدم ارائه اسناد و مدارک بورس، ارزش صادراتی مندرج در پرتال گمرک ایران ملاک عمل قرار گیرد 🔹ارزش صادراتی قیر طبق قیمت های معامله شده در بورس خواهد بود

مشاهده بعدی

بخشنامه – شماره : “۲۶۴/۱۵۳۲۵۵۰”مجاز بودن واردات و ترخیص کامیون های دست دوم سه سال کارکرده مشروط به وجود خدمات پس از فروش و صرفاً با نشان های تجاری کشورهای اروپایی، ژاپن و کره

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .