اطلاعیه جدید بانک مرکزی درخصوص تامین ارز دارو

بانک

اطلاعیه جدید بانک مرکزی: تامین ارز مورد نیاز دارو؛ تعیین سهمیه جدید

▪️بر اساس دستور رئیس جمهور محترم درخصوص “ضرورت توجه به تامین و تخصیص ارز مورد نیاز دارو و مواد اولیه”، بانک مرکزی با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و براساس اولویتهای اعلامی آن وزاتخانه، ضمن تخصیص سهمیه جدید در این خصوص، حداکثر تلاش لازم را برای تامین ارز مورد نیاز معمول خواهد کرد.

▪️لازم به ذکر است با توجه به تعیین سهمیه جدید برای وزارت بهداشت، بانک مرکزی با هماهنگی وزارتخانه مربوطه، نسبت به تامین ارز مورد نیاز واردات دارو و مواد اولیه ان، به فوریت اقدام خواهد کرد.

▪️در راستای تامین ارز مورد نیاز دارو و تجهیزات پزشکی از محل سهمیه ارزی وزارت بهداشت، از ابتدای سال تاکنون، حدود ۲.۵ میلیارد دلار به نرخ ارز ترجیحی برای تامین مواد اولیه و دارو و تجهیزات پزشکی بر مبنای تعیین اولویت توسط وزارتخانه یاده شده تامین ارز صورت گرفته است.

▪️شایان ذکر است علاوه بر مبلغ فوق به میزان ۱.۵ میلیارد دلار نیز به نرخ ارز ترجیحی برای تامین واردات واکسن کرونا و تجهیزات پزشکی تولید داخلی تامین ارز صورت پذیرفته است.

مشاهده قبلی

بخشنامه – شماره : “۲۲۵/۱۲۹۶۰۴۷”موافقت کلی با ورود جرثقیل تک کابین خود کششی با چرخ لاستیکی و چرخ زنجیری و نحوه طبقه بندی آن

مشاهده بعدی

بخشنامه – شماره : “۲۷۰/۱۴۶۷۱۷۴”بلامانع شدن صادرات پمپ های پاشنده و تریگر تا اطلاع ثانوی

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .