اضافه‌شدن مسیر جدید ترانزیتی شمال ـ جنوب ایران

سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان نوشت: این هفته شاهد فعال‌شدن کریدور جدید (ایران، جمهوری آذربایجان، گرجستان، دریای سیاه و اروپا) خواهیم بود.

به گزارش سید عباس موسوی سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان در صفحه مجازی خود در توییتر با اشاره به بازگشایی مسیر جدید ترانزیتی شمال به جنوب از طریق ایران نوشت: بعد از احیای کریدور اکو (پاکستان، ایران، ترکیه) و نیز راه‌اندازی آزمایشی کریدور جهانی شمال ـ جنوب (فنلاند، روسیه، جمهوری آذربایجان، ایران، خلیج فارس و هند) این هفته شاهد فعال شدن کریدور جدید (ایران، جمهوری آذربایجان، گرجستان، دریای سیاه و اروپا) خواهیم بود.

خط آهن پاکستان، ایران و ترکیه روز ۱۷ مهرماه سال جاری فعال شد و اولین محموله کالا از پاکستان بارگیری شد و پس از گذشتن از مسیر ایران به استانبول رسید.

این پروژه با حضور وزیران تجارت ۳ کشور به‌‌صورت رسمی افتتاح شد.

کالاهای پاکستانی ۲۷ سپتامبر از کراچی بارگیری شدند و پس از طی مسیر ۵۳۰۰ کیلومتر خط ریلی و گذشتن از خاک ایران، روز ۹ اکتبر به استانبول رسیدند.

در مراسم عملیاتی شدن این پروژه، اصلی چالیک رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی و بورس ترکیه اعلام کرد از این مسیر همچنین می‌توان برای ترانزیت کالاهای چینی به ترکیه و بالعکس استفاده کرد.

کشور ترکیه , کشور جمهوری آذربایجان ,

مشاهده قبلی

مشکلی در مبادلات مالی ایران و عراق وجود ندارد

مشاهده بعدی

بخشنامه – شماره : “۲۲۶/۱۳۱۹۹۶۷”اعمال قفل سیستمی ارتباط پروانه های ورود موقت برای پردازش و اظهارنامه صادرات برای محموله‌های صادراتی ۲۸۲ ردیف تعرفه

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .