‍ همکاری های مشترک ایران و برزیل در زمینه شیلات

ثبت سفارش

ثبت سفارش

همکاری های مشترک ایران و برزیل در زمینه شیلات

درحاشیه سفر وزیر کشاورزی برزیل به ایران، با هدف تعیین راهکارها برای ایجاد تجارت پایدار و مستقیم فی ما بین، دیروز جمعه ۲۹بهمن ۱۴۰۰جلسه‌ای با حضور معاونین وزیر جهاد کشاورزی ایران از جمله سرپرست سازمان شیلات ایران و وزیر کشاورزی برزیل، سفیر برزیل در ایران و سایر مقامات و مدیران ارشد صورت پذیرفت.

هومن فتحی مدیر کل امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی در این نشست با اشاره به فعالیت ها و اهمیت همکاری در صنعت شیلات ، آمادگی این بخش را برای ایجاد ارتباط مستمر و پایدار به طرف برزیلی اعلام نمود.

مهندس سید حسین حسینی معاون وزیر و سرپرست سازمان شیلات به زمینه های همکاری در سه محور تجارت، فناوری و سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

وی با اشاره به این که اقلیم ایران و مقایسه آن با کشور برزیل، امکان افزایش سطح همکاری‌ها را امکان پذیرمی نماید اظهار داشت:

با توجه به میزان تولید آبزیان در کشور و ظرفیت‌های موجود و برنامه‌های مدون افق ۱۴۰۴، تا یک و نیم میلیون تن هم برای توسعه آبزی پروری برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

در این خصوص نهاده های مورد نیاز از جمله پودر ماهی که تا صد هزار تن نیاز ایران برای توزیع در بین بهره برداران است، قابلیت واردات از کشور برزیل را داراست.

مهندس حسینی افزود: با توجه به میزان تولید ماهی قزل آلا در ایران، سهمی از صادرات این آبزی به کشور برزیل مقدور است.

وی همچنین تصریح کرد برای دستیابی به موارد مهمی از جمله انتقال دانش تولید غذای اقتصادی برای میگو و تیلاپیا؛ انتقال دانش و فناوری در اصلاح نژاد آبزیان؛ ایجاد مراکز تکثیر ماهیان دریایی؛ انتقال فناوری فراوری تون ماهیان؛ انتقال فناوری در پرورش تولید خاویار به برزیل؛ تبادل اطلاعات طرح تکثیر و پرورش ماهیان دریایی به ویژه پرورش در قفس، نیاز به تبادل نظر تخصصی می باشد.

سرپرست سازمان شیلات در پایان تاکید کرد: عملیاتی شدن این موضوعات به دنبال برگزاری جلسات تخصصی و کمیته‌های مرتبط بین دو کشور قابل دسترسی می باشد.

خانم ترزا کریستینا وزیر کشاورزی برزیل ضمن تشکر از تلاش و همکاری تمامی طرفین حاضر در جلسه ابراز امیدواری کرد که بتوان با پیگیری موضوعات مطرح شده در استمرار همکاری های راهبردی و حصول نتیجه مطلوب ادامه مسیر داد زیرا در چند سال اخیر، ایران یکی از کشورهای همواره همکار و پیگیر در زمینه توسعه تبادلات کشاورزی بوده است.

وی افزود: در حوزه ارتقاء سطح بهداشت تولیدات کشاورزی زمینه‌های همکاری ویژه‌ای وجود دارد و می تواند زمینه ساز پیشرفت در سطح همکاری های موجود و برنامه های پیش رو باشد.

وزیر کشاورزی برزیل خاطرنشان کرد: حضور در نمایشگاه های آینده در هر دو کشور از سوی تجار و بهره‌برداران، ارتقای سطح دانش روز آمد را در پی خواهد داشت. بدیهی است با این رویکرد، امنیت غذایی از مقوله های قابل توجه و دست یافتنی خواهد بود.

مشاهده قبلی

بخشنامه – شماره : “۳۱۴/۱۶۲۸۴۳۶”نرخ‌های مالیات بر ارزش افزوده سال ۱۴۰۱ سیگار اعلام شد

مشاهده بعدی

بخشنامه – شماره : “۳۱۵/۱۶۴۶۸۸۹”ساماندهی صادرات محصولات فولادی مقاطع طویل اضافه شدن یک شرکت مجاز به صادرات محصولات فولادی مقاطع طویل

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .