خبر مهم درباره واردات خودرو در سال آینده

سامانه یکپارچه خودروی وارداتی باز شد.

سامانه یکپارچه خودرو حذف نمیشود.

خبر مهم درباره واردات خودرو در سال آینده

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی- رئیس کمیته هدفمندی کمیسیون تلفیق بودجه ١۴٠١، با حضور در یک برنامه تلویزیونی مهر تأیید بر قطعیت واردات خودرو در سال آینده زد

وی با بیان اینکه یکی از موضوع‌های چالشی که در کمیسیون تلفیق رای آورد، بحث واردات خودرو بود اظهار کرد:

واردات ۵٠ هزار دستگاه خودرو سواری در سال ۱۴۰۱ و همچنین خودروهای تجاری و ماشین‌آلات سنگین، راهداری و معادن نیز تصویب شده است اما اختلاف نظری میان مجلس و مجمع تشخیص مصلحت وجود دارد که مرتبط با مصوبه قبلی مجلس (بند ۴ طرح ساماندهی صنعت خودرو) بوده و مراحل آخر را طی می‌کند.

اما اعتقاد ما این است که شرایط جامعه به مرحله‌ای رسیده است که واردات خودرو بایستی آزاد شود؛ به‌ویژه با انتقاداتی که مقام معظم رهبری نسبت به صنعت خودرو داشتند، در شرایطی که درهای واردات خودرو بسته بوده است، این صنعت نتوانسته اوضاع خود را بهبود بخشد و مردم نیز ناراضی هستند؛ ضمن اینکه قیمت نیز مناسب نیست.

وی همچنین اعلام کرد: واردات خودرو که آزاد شود، بنا داریم در هم‌اندیشی با اعضای تشخیص مصلحت نظام (باتوجه به اینکه شورای نگهبان مخالف واردات نیست) نظرات آن‌ها را هم جلب کنیم .

میرتاج‌الدینی در پاسخ به اینکه ممکن است واردات خودرو منجر به ایجاد رانت شود یا خیر؟ گفت:

در حال حاضر نیز برای مافیای خودرو رانت وجود دارد. زمانیکه واردات نباشد، عده ای به سودهای کلان دسترس دارند.

دولت بایستی مدیریت لازم را انجام دهد. هرکاری که آغاز می‌شود در آینده با مشکلاتی روبرو است؛ لذا نیاز به مدیریت دولتی دارد تا رانت شکل نگیرد و واردات مختص شرکت‌های خاص و به صورت انحصاری نباشد.

تصمیم گرفته شد که واردات با ارزهای غیرصادراتی باشد و از ایرانیان خارج از کشور استفاده شود، تا فشار ارزی بر کشور وارد نشود و به دست عده‌ای خاص نباشد.

واردات می‌تواند توسط اشخاص حقیقی و حقوقی باشد و هرشخصی که می‌تواند با شرایطی که دولت اعلام می‌کند و تعرفه‌ای که اعلام می‌شود، خودرو وارد کند.

مشاهده قبلی

بخشنامه – شماره : “۳۳۱/۱۶۹۵۱۷۸”ساماندهی صادرات لوله و پروفیل اعلام واحد‌های مجاز به صادرات محصولات لوله و پروفیل

مشاهده بعدی

واردات خودرو تصویب شد

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .