امضای قراردادهای تجاری بین تجار ایران و روسیه

ترخیص کالا

واردات

«احمد صالحی» درباره سفر اخیر هیات ۷۰ نفره ایرانی به روسیه برای برگزاری نشست‌های اقتصادی و گسترش روابط تجاری، اظهار داشت: سفر بخش خصوصی با همراه اعضای دولت به روسیه بسیار فوق‌العاده و بی‌سابقه بود، به‌طوری‌که بخشی از تجار حاضر در این سفر قراردادهای تجاری خود را به امضا رساندند.

وی با بیان اینکه مذاکرات مناسبی برای فروش چرم، سیمان، لبنیات و دارو به روسیه انجام شد،‌ خاطرنشان کرد:

در زمینه محصولات دانش‌بنیان نیز مباحث مختلفی مطرح شد که برخی از آن‌ها منجر به قرارداد نشده، اما موجب آشنایی و فراگیری بیشتر روسیه با فناوری‌های ایران شد.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه نشست‌های خوبی با صنعتگران، کارآفرینان و تجار اتاق بازرگانی روسیه برگزار شد، گفت: فعالان اقتصادی دو کشور در این جلسات آشنایی بیشتری با یکدیگر پیدا کردند و با طرف تجاری خود را یافتند.

وی با اشاره به رقابتی بودن قیمت کالاهای ایرانی برای صادرات به روسیه، ادامه داد: بخشی دیگر از مباحث مربوط به مبادلات پولی بود که توافقاتی با نهادهای مالی انجام شد تا کانال‌های پولی مستقل از دلار برای دریافت و پرداخت شکل بگیرد.

این فعال اقتصادی تاکید کرد: این سفر فرصت خوبی برای برقراری ارتباط تجار بود که ابتر نخواهد ماند، زیرا فعالان اقتصادی مذاکرات برای گسترش بازار را رها نمی‌کنند و تا حصول نتیجه پیگیری‌های لازم را انجام خواهند داد.

صالحی با بیان اینکه تفاهم‌هایی برای برگزاری نمایشگاه جهت معرفی کالاها در دو کشور صورت گرفت، اظهار داشت: برقراری روابط در این سطح می‌تواند موجب گسترش عبور کالاها از مرزها شود و بعد از این بخش خصوصی به‌عنوان رکن اصلی فعالیت اقتصادی بازار ایران را در این کشور توسعه خواهد داد.

مشاهده قبلی

بخشنامه – شماره : “۲۰٫۱۴۰۱٫۸۸۴۲۶”دستورالعمل معاونت امور گمرکی در خصوص تسهیلات اعطایی به شرکت های دانش بنیان

مشاهده بعدی

بخشنامه – شماره : “۲۱٫۱۴۰۱٫۸۹۸۲۶”بلاغ مصوبه هیات وزیران در خصوص آیین نامه اجرایی واردات، صادرات و عبور پسماندها بر اساس مقررات کنوانسیون بازل

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .