حذف تعرفه‌های صادراتی

واردات و صادرات کالا از گمرک و ترخیص کالا در گمرک

واردات و صادرات کالا از گمرک و ترخیص کالا در گمرک

حذف تعرفه‌های صادراتی به زور استیضاح

به دلیل اینکه از سال ۱۳۹۸ قیمت‌های داخلی و صادراتی انواع کالا با یکدیگر متفاوت بود، صادارت بسیاری از اقلام از جمله کالاهای پتروشیمی و فولادی به تولیدکنندگان محدود شد؛ یعنی تنها تولیدکننده مجاز به صدور این کالاها شده بود و تنها واحد تولیدی اجازه صادرات داشت.

علاوه بر مانعی که توضیح داده شد از ابتدای سال جاری عوارض صادراتی هم بر صدور انواع کالا وضع شده بود و این اتفاق صادرات ایران را به میزان چشمگیری کاهش داد.

به‌طور مثال ایران در دو ماه نخست هر سال ۷۰۰۰ تن میلگرد به عراق می‌فروخت و سهم خوبی از این بازار به خود اختصاص داده بود؛ اما وضع عوارض بر صادرات از ابتدای امسال سبب از بین رفتن بازار ایران در عراق شد.

تا اینکه بحث استیضاح وزیر مطرح شد و یکی از مواردی که بنا بود در جریان استیضاح وزیر به آن پرداخته شود، عملکرد معاون معدن و صنایع معدنی وزیر در زمینه وضع عوارض بر صدور کالای معدنی بود، اما در آستانه استیضاح وزیر، عوارض وضع‌شده بر صادرات ایران لغو شد تا در روز استیضاح تنگناهای صادراتی برای صادرکنندگان برطرف شده باشد.

مشاهده قبلی

بخشنامه – شماره : ” ۲۳۸٫۱۴۰۱٫۱۲۲۳۲۲۰”جلوگیری از ورود و ترخیص چای با برند چکش سبز توسط سایر واردکنندگان

مشاهده بعدی

بخشنامه – شماره : ” ۲۳۹-۱۴۰۱٫۱۲۳۶۲۵۲”تعیین عوارض صادراتی محصولات صیفی شامل – سیب زمینی بمیزان ۷۰ درصد قیمت پایه صادراتی * گوجه‌فرنگی زراعی(غیر گلخانه‌ای ) بمیزان ۱۰۰ درصد قیمت پایه صادراتی 🧅پیاز بمیزان ۱۲۰ درصد قیمت پایه صادراتی از تاریخ ۲۲ آبان ۱۴۰۱ تا پایان آذر ماه ۱۴۰۱ با رعایت بند ب ماده ۱۱ مکرر آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .