اقدام مهم گمرک برای حمایت از تولید صادرات محور

حقوق گمرکی

پروژه اتصال ورود موقت به صادرات در گمرکات اجرایی شد

افتتاح پروژهای جدید گمرکی برای تسهیل تجارت در دستور کار گمرک

– با هدف حمایت از تولید صادرات محور، پروژه اتصال ورود موقت کالاها برای پردازش و صادرات در گمرکات کشور عملیاتی شد.

– علیرضا مقدسی رئیس کل گمرک ایران در مراسم افتتاح این‌ پروژه گفت: این پروژه به کمک سامانه جامع گمرکی پیاده سازی شده است و با اجرایی شدن آن ۶ هدف مهم محقق خواهد شد.

  • مقدسی در خصوص ۶ هدف اجرایی این‌ پروژه می افزاید: اهداف ۶ گانه اجرایی شامل اتصال سیستمی ورود موقت و واردات قطعی به صادرات، الکترونیکی کردن کامل مجوزهای صادرات، بررسی سیستمی مجوزهای صادرات، کاهش زمان بررسی های کارشناسی ورود موقت و صادرات از محل ورود موقت، ارائه تبادل سرویس اطلاعات صادرات از محل ورود موقت به بانک مرکزی و افزایش دقت بررسی اطلاعات و ایجاد زنجیره اطلاعاتی کالا از ورود موقت تا صادرات است.

– رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه افتتاح پروژه اتصال ورود موقت به صادرات در گمرکات اجرایی که با تلاش معاونت برنامه ریزی و بین الملل گمرک ایران انجام شد، افزود: افتتاح این پروژه یک اقدام جهادی است که موضوع تبادل داده ها در رویه ورود موقت را تسهیل می کند.

– مقدسی با تاکید بر اینکه هفته بعد سامانه ارزش افتتاح خواهد شد، که اقدامی تحول آفرین در اصلاح و بهبود فرایندها خواهد بود، اظهار داشت: برای تسهیل و تسریع بیشتر در عملیات و تشریفات گمرکی، در چهارشنبه های تحول دیجیتالی در گمرک به صورت زمان بندی شده یک پروژه جدید افتتاح خواهد شد.

– به گفته وی با افتتاح این پروژه ها که در ماه های آتی تا آخر سال ادامه دارد با تحول در سامانه ها و اصلاح فرآیند ها و رویه ها، گمرک به سازمانی سرآمد و کارآمدتر برای ارائه تسهیلات و خدمات به ذینفعان تبدیل خواهد شد.

مشاهده قبلی

بخشنامه – شماره : ” ۲۶۴٫۱۴۰۱٫۱۳۶۶۹۰۲”مجاز بودن صادرات کنسانتره خوراک طیور ( با کد تعرفه ۲۳۰۹۹۰۵۰ و تعیین ماهیت کالا در صورت لزوم) و مجاز مشروط بودن انواع مکمل ها، کنسانتره دام و طیور ، خوراک آماده طیور و سایر ( یا کد تعرفه های ۲۳۰۹۹۰۳۹ ، ۲۳۰۹۹۰۴۰ و ۲۳۰۹۹۰۹۰ ) با تعیین ماهیت کالا و صدور گواهی بهداشتی توسط سازمان دامپزشکی کشور و تایید سیستمی در سامانه EPL

مشاهده بعدی

بخشنامه – شماره : ” ۲۶۵٫۱۴۰۱٫۱۳۷۵۱۹۶”بخشنامه گمرک در خصوص ردیف درآمدی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ موضوع اخذ عوارض از میوه و سبزیجات و سموم کشاورزی ، غله ، نشاء نهال و پیازهای گل زینتی ، گل‌های زینتی ، انواع چوب، انواع بذر پنبه ، برنج ، چای ،کنجاله ، لوبیا ، کلزا ، جو ، ذرت و دانه های روغنی هر کیلوگرم ۷۰۰ ریال از ابتدای سال ۱۴۰۱

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .