دلار توافقی از معاملات بازار متشکل حذف شد

از روز سه‌شنبه ۴ بهمن عنوان توافقی از معاملات دلار و یوروی بازار متشکل ارزی حذف شده و همین امر خریداران ارز و صراف‌ها را دچار سردرگمی کرده است.

فرزین رییس‌کل بانک مرکزی در توییتی اعلام کرده است: از امروز بانک مرکزی و صرافی‌ها اقدامات مشترکی در احیای ثبات اقتصادی در کشور انجام می‌دهند.

او تأکید کرد: بانک مرکزی از این به بعد به بازار آزاد ورود پیدا خواهد کرد و نرخ‌ساز خواهد بود.

پیش از این نیازهای ارزی مردم در صرافی‌ها براساس معاملات توافقی دلار و یورو پوشش داده می‌شد.

از اواخر خردادماه سال ۱۴۰۱ بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز و در تعامل با کانون صرافی‌ها، صرافی‌های معتبر و صادرکنندگان، بازار توافقی عرضه و تقاضای ارز را راه‌اندازی کرد و امکان معاملات توافقی ارز در صرافی‌ها و بازار متشکل ارزی نیز فراهم شده بود.

دلار توافقی از معاملات بازار متشکل ارزی حذف شده است و صراف‌ها می‌گویند: هنوز بخشنامه‌ای از بانک مرکزی نیامده و‌ نمی‌دانیم ارز را با چه‌نرخی به مردم بفروشیم!

مشاهده قبلی

بخشنامه – شماره : ” ٫۱۴۳٫۱۴۰۲٫۱۵۱۳۲۲۰”ابلاغ نحوه تحویل نمونه های شاهد محموله های نفتی صادراتی تعیین تکلیف شده به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی پس از انقضای مهلت نگهداری یا صدور رای نهایی مرجع رسیدگی کننده

مشاهده بعدی

بخشنامه – شماره : “۲۹۶٫۱۴۰۱٫۱۶۲۱۹۹۷”ابلاغ بلامانع بودن صادرات ذغال فشرده قالبی توسط واحد‌های تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری بدون تعیین ماهیت

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .