تغییر منشا ارزی لوازم خانگی

لوازم خانگی

لوازم خانگی

آیا با تغییر منشا ارزی لوازم خانگی قیمت‌ها در بازار افزایش می‌یابد؟

از دوم اسفند ماه مرکز مبادله ارز و طلای ایران بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار فعالیت رسمی خود را در حوزه معاملات ارزی (اسکناس و حواله) آغاز کرد.

پس  از آن فعالان صنفی صنعت لوازم خانگی نیز اعلام کردند که از این پس به جای سامانه نیما، ارز موردنیاز خود را برای تامین مواد اولیه باید از تالار دوم مرکز مبادله ارز و طلا تامین کنند.

ارز تخصیص داده شده برای صنایع لوازم خانگی از ارز نیمایی به تالار دوم مرکز مبادله ارز و طلا تغییر کرد؛  این سوال مطرح می‌شود که با تغییر ارز از ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان به بیش از ۳۵ هزار تومان چه میزان قیمت لوازم خانگی را برای سال آینده افزایش خواهد یافت؟

درواقع با گشایش تالار دوم این امید ایجاد شد قیمت واقعی نرخ ارز بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا شکل بگیرد؛ اما به گفته صاحب نظران اقتصادی بانک‌مرکزی ایران تنها بانک‌مرکزی در جهان است که علاوه‌بر نرخ‌های بازار غیر رسمی، در بازار رسمی نیز چند نرخی ایجاد‌ کرده‌است. در واقع در تالار دوم نرخ‌هایی رقم خود را فعالیت اقتصادی صادرکنندگان را با مشکل مواجه کرد.

به گفته عباس هاشمی، دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران به ایسنا گفته است در حالی نرخ ارز مواد اولیه لوازم خانگی از ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان به بیش از ۳۵ هزار تومان رسیده  است که در این سامانه به اندازه نیاز همه ارز نیست.

افزایش قیمت لوازم خانگی در سال آینده بدیهی است

علیرضا محمدی دانیالی، رئیس هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، در گفتگو با خبرنگاران تغییر ارز تخصیص داده شده به مواد اولیه از نیمایی به تالار دوم مرکز مبادله ارز و طلا را تائید کرد.

او در ادامه افزایش قیمت لوازم خانگی در سال آینده را در صورت افزایش نرخ ارز، حقوق و دستمزد، افزایش قیمت مواد اولیه و … بدیهی دانست

مشاهده قبلی

بخشنامه – شماره : “۳۳۹٫۱۴۰٫۱۸۷۹۱۴۵ ” ابلاغ ۱۲ ردیف تعرفه مربوط به نهاده های پایه و واسط زیر بخش های کشاورزی مشمول کاهش حقوق گمرکی از ۴ درصد به ۱ درصد موضوع قانون الحاق یک جزء به بند ه تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور

مشاهده بعدی

بخشنامه – شماره : “۳۴۱٫۱۴۰۱٫۱۸۸۲۰۹۶ “عدم پذیرش اظهارنامه های صادراتی به مقصد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی( به استثنای صادرات محصولات تولید شده از محل مواد اولیه و و موقت موضوع ماده ۵۱ و تبصره ۶ ماده ۸۷ آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی به منطقه ویژه اقتصادی انرژی) با توجه به ابلاغ مصوبه هیات وزیران موضوع آیین نامه اجرایی رفع تعهدات ارزی موضوع تبصره ۶ بند خ ماده ۲ مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .