شرایط فروش ارز با کارت ملی تغییر کرد

فروش ارز

فروش ارز

فروش ارز
فروش ارز

پیش از این فروش ارز در سرفصل کد ۵۶ (ارز خدماتی) به صورت اسکناس در صرافی‌ها انجام می‌شد که بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز تصمیم گرفت فروش ارز به صورت اسکناس در صرافی‌ها را ممنوع کند.

صرافی‌ها دلار با کارت ملی را با قیمت ۴۲ هزار و ۷۰۰ تومان می‌فروشند.

بر این اساس از (۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲) متقاضیان دریافت ارز در سرفصل کد ۵۶ که جهت نیازهای ضروری است به صورت اسکناس نخواهد بود، بلکه به حساب ارزی متقاضی واریز می‌شود.

در روش مذکور افراد بالای ۱۸ سال باید حساب ارزی افتتاح کنند و برای افتتاح نیز باید معادل ریالی ۱۰۰ دلار به حساب واریز شود.

افتتاح حساب ارزی در بانک‌هایی که حساب ارزی دارند امکان‌پذیر است. هر متقاضی می‌تواند ۲ هزار دلار ارز دریافت کند که این رقم پس از پنج روز از واریز به حساب قابل برداشت است.

نکته قابل توجه این است که باید یک سال از زمان دریافت ارز خدماتی توسط فرد گذشته باشد.

فروش ارز سرفصل کد ۵۶ جهت نیازهای ضروری به صورت واریز به حساب ارزی بانکی خواهد بود.

صرافی‌هایی که در روزهای گذشته اقدام به خرید اسکناس از بازار متشکل معاملات ارزی نموده‌اند، با قید تسریع نسبت به فروش اسکناس‌های مذکور در سرفصل “تأمین نیازهای ضروری (کد ۵۶”) طبق روال قبلی اقدام نموده و وضعیت باز ارزی خود را در روز جاری صفر نمایند.

 

 

مشاهده قبلی

بخشنامه – شماره : “۸٫۱۴۰۲٫۲۴۱۳۲ “ابلاغ بند ز تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ ♦️کاهش حقوق گمرکی ماشین آلات و تجهیزات ،قطعات ، مواد اولیه و واسطه ای تولیدی ، صنعتی ، معدنی و کشاورزی از ۴ درصد به یک درصد 🔹ردیف های تعرفه اعلامی طی بخشنامه های ۲۵۹ – ۱۴۰۱ شامل ۳۳۹۲ ردیف تعرفه و بخشنامه ۲۸۹ -۱۴۰۱ شامل ۱۹ ردیف تعرفه و بخشنامه ۳۳۹-۱۴۰۱ شامل ۱۲ ردیف تعرفه مشمول کاهش حقوق گمرکی یک درصد می باشند.

مشاهده بعدی

بخشنامه – شماره : ” ۹٫۱۴۰۲٫۲۸۵۸۰ “ترخیص درصدی مواد اولیه واحد‌های تولیدی تا سقف ۹۰ درصد بدون مطالبه کد رهگیری بانک و با رعایت فهرست تعرفه های ابلاغی تا پایان آبان ۱۴۰۲ بلامانع است ترخیص باقیمانده منوط به ارائه کد رهگیری بانک عامل می باشد

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .