🔘تأسیس ۷ منطقه آزاد جدید در مجمع تشخیص مصلحت نظام

ثبت سفارش

ثبت سفارش

🔘تأسیس ۷ منطقه آزاد جدید در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد

🔻عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از تصویب ۷ منطقه آزاد جدید در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

👤حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم افزود: پرونده ۸ منطقه آزاد تجاری- صنعتی در استان‌های گلستان (اینچه‌برون)، ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه ـ مریوان)، هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر)، کرمانشاه (قصر شیرین) در جلسه امروز مجمع بررسی شد که به غیر از منطقه جاسک در استان هرمزگان، با تاسیس ۷ منطقه آزاد جدید موافقت شد و مجمع آن را مصوب کرد.

🔹وی گفت: برای احداث منطقه آزاد اردبیل، مجلس چهار نقطه را در نظر گرفته بود که مجمع با تاسیس منطقه آزاد در یک نقطه آن هم با انتخاب دولت خبر داد.

🔹مصباحی مقدم افزود: در تصویب مناطق آزاد جدید همه ملاحظات مربوط، رعایت و ضعف‌های مناطق آزاد قبلی اصلاح شد ضمن اینکه قانون مناطق آزاد نیز در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.

🔹وی افزود: همه زمین‌هایی که در محدوده منطقه آزاد در نظر گرفته شده دولتی است بنابراین شایعه شکل گیری بورس بازی زمین هم رد می‌شود.

🔹گفتنی است رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اسفند ماه سال گذشته در کرمانشاه تاکید کرده بود: افزایش نامتوازن و غیرمنطقی مناطق آزاد و ویژه اصلاً به مصلحت کشور نیست و آسیب‌هایی را به همراه دارد، تغییر رویکرد برخی از این مناطق از صادرات به واردات و تغییر کاربری اراضی واقع در این مناطق دو معضل جدی پیش روی مناطق آزاد و ویژه است.

 

مشاهده قبلی

مقدار واردات کالای اساسی

مشاهده بعدی

اعلامیه تامین ارز به گمرک

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .