وضعیت حقوق ورودی کالای اساسی

کالای اساسی

وضعیت حقوق ورودی کالای اساسی

– معاون فنی گمرک ایران : بر این اساس، در سال جاری مبلغ ریالی حقوق ورودی کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی و نهاده‌های کشاورزی و دامی نسبت به سال گذشته افزایش پیدا نکرده و نرخ چهار درصد حقوق گمرکی برای کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی و همچنین نهاده‌های کشاورزی و دامی به یک درصد ارزش گمرکی کالا تقلیل یافته و برای سایر کالاها نیز دو درصد ارزش گمرکی کالا خواهد بود.

– دو استثتا در افزایش حقوق ورودی

معاون فنی گمرک ایران با بیان اینکه دو مورد از کالاهای موجود در گمرکات، مشمول افزایش حقوق ورودی نمی شود با اشاره به تبصره ۱ ماده ۶ قانون امور گمرکی گفت: بر این اساس افزایش حقوق ورودی ، شامل کالاهای موجود در اماکن گمرکی نخواهد شد.

– وی ادامه داد: همچنین ماده ۱۱ آئین نامه اجرایی قانون مقررات و صادرات از افزایش سودبازرگانی مستثنی است؛

به طوری که طبق این ماده کالاهایی که سود بازرگانی آنها در جهت افزایش، تغییر می یابد در صورت انطباق با شرایط اشاره شده در متن این ماده، با رعایت مقررات قبل از افزایش سود بازرگانی، قابل ترخیص خواهند بود.

-ارونقی با اشاره به اینکه عدم افزایش حقوق ورودی موضوع تبصره یک ماده ۶ قانون امور گمرکی، شامل کالاهای موجود در مناطق ویژه و آزاد که دارای قوانین خاص خود هستند نمی شود

و آنها تابع قوانین خاص خود هستند، افزود: البته اگر کالاهای موجود در مناطق نیز در سال ۱۳۹۹ به گمرک اظهار شوند، قانوناً مشمول افزایش حقوق ورودی نخواهند شد.

– وی تاکید کرد: لازم است دستگاه های متولی و مرتبط با صنعت، در راستای پشتیبانی از تولید، نسبت به بررسی و رفع موانع موجود از جمله افزایش هزینه های مترتب بر مواد مرتبط با تولید اقدام کنند..

مشاهده قبلی

صادرات مداد و دفتر مشق آزاد شد..

مشاهده بعدی

🔴 پایان دپوی ۵۰ میلیون دلار کالای ممنوعه

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *