پایان چالش‌های بازار گوشت

e1582657740725

واردات دام از مرزهای سیستان و بلوچستان

آغازی بر پایان چالش‌های بازار گوشت.

افزایش واردات دام از مرزهای سیستان و بلوچستان به کشور، این استان را به یکی از قطب‌های تامین‌کننده گوشت تبدیل کرده است که می‌تواند باری از دوش عرضه این محصول بردارد.

 گوشت همیشه برای انسانها مهم بوده، ازگذشتگان تا به امروز بودن و داشتنش در سفره‌ها تاکید داشتند.

سیستان و بلوچستان به خاطر داشتن مرز مشترک با پاکستان و افغانستان و موقعیت بازارچه‌های مرزیش خیلی زود محل توجه واردات دام شد تا برای تامین گوشت مورد نیاز کشورمان به جای طی مسیر طولانی تامین گوشت از برزیل خیلی راحت‌تر دام از کشوری مثل پاکستان که حدود ۳۵ میلیون نفر فقط دامدار دارد با قیمت متعادلی آن هم در این شرایط ارزی تامین شود.

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در همین ارتباط گفت: واردات دام سنگین و سبک از مرزهای استان می‌تواند تاثیر زیادی در تنظیم بازار گوشت کشور داشته باشد.

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان نیز گفت: با توجه به ظرفیت موجود در بخش صادرات و واردات در بازارچه‌های مرزی این استان، آمادگی کافی برای نقش‌آفرینی در حوزه واردات و تامین گوشت مورد نیاز کشور در سال ۱۴۰۱ وجود دارد.

مبین‌علی میر افزود: امسال با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، حذف ارز ترجیحی و قیمت مناسب دام در کشورهای همسایه و متقاضیان خرید گوشت از استان و هماهنگی‌های انجام شده رشد یکهزار و ۲۰۰ درصدی در واردات دام را خواهیم داشت.

واردات دام برای تامین گوشت تنها یک بخش کار است مهمتر از واردات داشتن بخش‌هایی برای تولید گوشت است تا این واردات بتواند خیلی سریع به بازار عرضه شود و تعادل در بازار گوشت ایجاد کند،

استاندار سیستان و بلوچستان در همین ارتباط با تاکید بر اینکه واردات دام از محل بازارچه‌ها و معابر مرزی امکانپذیر است؛

گفت: در حوزه زیرساخت واردات دام در بازارچه‌های مرزی زیرساخت لازم برای تولید گوشت از بازارچه‌ها آماده است و هم مراکز پرواربندی و کشتارگاه‌ها آمادگی لازم را دارند و از نظر موارد بهداشتی در حوزه واردات دام از برترین استان‌های کشور هستیم.

مشاهده قبلی

بخشنامه – شماره : “۱۸٫۱۴۰۱٫۸۴۵۵۷”رفع ممنوعیت صادرات پشم رنگی

مشاهده بعدی

اختلاف نظر بین دستگاه‌های اجرایی برای راه اندازی بندر خشک آپرین

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *