خبر مهم لایحه بودجه مالیاتی سال ۱۴۰۳

14011025000891 Test PhotoN

معافیت مالیاتی کسب و کار های اینترنتی در پلتفرم های داخلی.

بر اساس بند خ تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳،

در راستای حمایت از توسعه اقتصاد رقومی (دیجیتال) در کشور و تشویق کسب و کارهای اینترنتی به استفاده از سکو (پلتفرم) های داخلی، تا پاین سال ۱۴۰۲ درامد کسب و کار های اشخاص حقیقی در سکو (پلتفرم) های داخلی مورد تایید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که تا پایان سال ۱۴۰۱ فاقد پرونده مالیاتی بوده اند، مشمول نرخ صفر مالیاتی می شود.

 حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی ۱ درصد شد.

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به دولت اجازه داده می‌شود برای حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو، ملزومات مصرفی پزشکی و شیرخشک مصرفی اطفال را به یک درصد کاهش دهد.

فهرست کد تعرفه موضوع این بند، یک ماه پس از ابلاغ قانون و بر اساس پیشنهاد مشترک توسط سازمان برنامه و بودجه، وزارت صنعت معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی در ابتدای سال جاری ۹ درصد بود که بعد از چند ماه و طی مراحل اداری به یک درصد کاهش یافت.

خودروهای بالای ۳ میلیارد تومان باید مالیات بدهند.

براساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ انواع خودروهای سواری، وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکان اعم اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی که قیمت روز خودروی انها بیش از ۳میلیارد تومان است مشمول سالانه یک درصد مالیات می‌شوند.

اخذ عوارض بزرگراهی بر مبنای پیمایش به ازای هر کیلومتر و نوع خودرو.

طبق بند چ تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، وزارت راه و شهرسازی مکلف است با استفاده از ابزار های هوشمند از کلیه وسایل نقلیه ( به استثنای وسایل نقلیه عمومی دارای صورت وضعیت و بارنامه با پلاک عمومی ) که در بزرگراه های شریانی تردد می نمایند.

بر مبنای میزان پیمایش به ازای هر کیلومتر و بر اساس نوع خودرو با تصویب هیئت وزیران عوارض دریافت نموده و به حساب سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نزد خزانه داری کل کشور واریز تا در قالب بودجه سالانه، پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور صرف توسعه، بهسازی، نگهداری ایمن سازی و هوشمند سازی جاده های کشور نماید.

صدور مفاصا حساب جرائم رانندگی موکول به تسویه این عوارض است.

 

 

مشاهده قبلی

بخشنامه – شماره : “۱۱۷٫۱۴۰۲٫۱۲۰۳۱۹۶”ابلاغ تصویب نامه هیات وزیران درخصوص الحاق یک تبصره به بند ۱ تصویبنامه موضوع تعیین اصلاحات تعرفه ای (۳۵۴) ردیف تعرفه شامل کاهش و افزایش سود بازرگانی، تفکیک، ایجاد، حذف و اصلاح شرح تعرفه و مندرجات ذیل یادداشت برخی از فصول کتاب مقررات صادرات و واردات اصلاح سود بازرگانی ردیف های ۲۱ تا ۲۵ و ۴۳ تا ۴۷ جدول پیوست از ابتدای سال ۱۴۰۲ لازم الاجرا می باشد.

مشاهده بعدی

بخشنامه – شماره : “۱۱۹٫۱۴۰۲٫۱۲۴۱۷۳۸”مجاز اعلام شدن صادرات منو اتیلن گلایکول ، دی اتیلن گلایکول ، تری اتیلن گلایکول از ضایعات مواد شیمیایی توسط شرکت زرین کولاک زاینده‌رود و مجاز اعلام شدن صادرات متانول بصورت بسته بندی شده توسط مجتمع شیمیایی آبنوس با ردیف تعرفه های اعلامی

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *