۴ کشور جدید با ایران تجارت آزاد برقرار می‌کنند

تجارت آزاد با 4 کشور

مهدی ضیغمی رییس سازمان توسعه تجارت در همایش معرفی ظرفیت‌ها، اهداف و برنامه های ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران بیان کرد:

با توجه به این که این نمایشگاه مهم ترین رویداد تجاری کشور است،

در  دور قبل ۱۳۰۰ مهمان خارجی حضور داشتند که در این دوره ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰  مهمان و تاجر خارجی حضور خواهند داشت.

وی افزود: رییس جمهور و همه دولتمردان از این نمایشگاه حمایت می کنند و در این نمایشگاه حضور خواهند یافت و رایزنی ها برای حضور مقامات بلند پایه سایر کشور ها در جریان است.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد:

زیرساخت های نمایشگاه  در این دوره توسعه خواهد یافت هر چند که در بخش ظرفیت  هتل با بحران مواجه هستیم به طوری که  از ۵۰۰۰ مهمان خارجی  میتوانیم  حداکثر ۳۰۰۰ نفر را پذیرش کنیم.

وی تصریح کرد:  امیدواریم در نمایشگاه اکسپو صادراتی ایران ۲۰۲۴ با همراهی تجار بتوانیم از طریق این نمایشگاه ۲ میلیارد دلار صادرات داشته باشیم.

ضیغمی گفت:   تجارت آزاد با اوراسیا نیز تا  ۶ ماه آینده از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب و ابلاغ می شود.

معاون وزیر صمت ادامه داد: تجارت آزاد با کشورهای سوریه، ونزوئلا و یکی از کشورهای اروپای شرقی در دست اقدام است.

تجارت ترجیحی با اندونزی و برخی کشورهای آسیای شرقی نیز در دستور کار قرار دارد. تجارت آزاد با پاکستان نیز در مرحله تنظیم فهرست کالاهاست.

وی اظهارداشت: برای توسعه تجارت آزاد با آفریقا  موضوع افزایش تعداد کشتی در دستور کار قرار دارد.

مشاهده قبلی

بخشنامه – شماره : ” ۱۴۷٫۱۴۰۲٫۱۵۶۵۳۵۷”دستور العمل اجرایی پاسخگویی به استعلام کسر تخلیه بانکی به گمرکات اجرایی

مشاهده بعدی

بخشنامه – شماره :بخشنامه گمرکی ” ۱۵۱٫۱۴۰۲٫۱۵۶۸۸۱۱-“ابلاغ دستورالعمل اجرایی ضوابط ناظر بر ارز / اسناد بانکی و اوراق بهادار بی نام همراه مسافر -ورود ارز و اسناد بانکی و اوراق بهادار بی نام مجموعا تا سقف ده هزار یورو یا معادل آن مجاز است -خروج ارز و اسناد بانکی و اوراق بهادار بی نام تا سقف پنج هزار یورو یا معادل آن از مرز های هوایی و تا سقف دو هزار یورو یا معادل آن از مرز های زمینی ریلی و دریایی مجاز است -خروج ارز / اسناد بانکی و اوراق بهادار بی نام توسط رانندگان بخش حمل و نقل بین المللی به مقصد کشورهای همسایه دارای مرز مشترک تا سقف ۲۰۰۰ یورو و برای سایر کشورها تا سقف ۵۰۰۰ یورو مجاز است -گمرکات مستقر در مبادی ورودی و خروجی کشور ملزم به هماهنگی لازم با بانک ملی و مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی می باشند

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *